Directeur zorgcentrum De Toekomst te Aalst

Introductie

Anima Care is een dynamische onderneming in de snel groeiende markt van de residentiële ouderenzorg. Met haar team van meer dan 1.400 medewerkers creëert ze dagelijks in 21 sites een aangename thuis met zorg voor meer dan 2.000 senioren. Anima Care baat zowel woonzorgcentra, assistentiewoningen, herstelverblijven, dagverzorgingscentra als dienstencentra uit en dit verspreid over gans het land.

Anima Care is een dochteronderneming van Ackermans & van Haaren.

Voor haar zorgcentrum De Toekomst in Aalst werft Anima Care een dynamische en gedreven directeur zorgcentrum (m/v)  aan.

 

Functie

Als Directeur ben je verantwoordelijk voor het beheer en de organisatie van het zorgcentrum. De Toekomst baat een woonzorgcentrum, een herstelverblijf, assistentiewoningen en een lokaal dienstencentrum uit.  Je staat in voor een kwaliteitsvolle dienstverlening aan onze residenten en hun familie. Zo ben je o.a. verantwoordelijk voor:

 

  • Peoplemanagement
    • Samen met je afdelingshoofden stuur je een team van een 60-tal medewerkers aan. Je zorgt voor een efficiënt personeelsbeleid. Zo sta je in voor de rekrutering, functionerings- en evaluatiegesprekken, ontwikkeling, retentiebeleid…
    • Je coacht en ondersteunt je afdelingshoofden bij het aansturen van hun equipes.

 

  • Kwaliteit
    • Je bent verantwoordelijk voor de kwaliteit van de zorgprocessen en de dienstverlening.
    • Je ziet toe op de correcte toepassing van de werkprocedures en het kwaliteitsplan en stuurt bij waar nodig.
    • Je neemt ook actief deel aan de optimalisatie van het kwaliteitsbeleid.

 

  • Planning en organisatie
    • Je leidt en organiseert de diensten.
    • Je neemt initiatieven voor eventuele optimalisatie.

 

  • Financieel beheer
    • Je optimaliseert de financiële prestatie van het woonzorgcentrum (bezetting, opnamebeleid, personeelsbezetting, financiering…).
    • Je staat in voor het opstellen, verdedigen, opvolgen en beheren van de budgetten.
    • Je analyseert en interpreteert maandelijkse de resultaten en stuurt waar nodig bij.

 

  • Communicatie en PR
    • Je bent verantwoordelijk voor het imago van het zorgcentrum.
    • Je staat bewoners, familieleden en medewerkers te woord.
    • Je legt actief contacten met externe stakeholders (gemeenten, seniorengroeperingen, ziekenhuizen…) en bouwt een netwerk uit in de regio.

 

  • Regelgeving
    • Je past de wet- en regelgeving correct toe en houdt je kennis op peil.
    • Je volgt nieuwe ontwikkelingen op de voet op.

 

Profiel

  • Je bezit een masterdiploma of bent gelijkwaardig door ervaring.
  • Je hebt minstens 5 jaar ervaring in een operationele managementfunctie binnen de gezondheids- of welzijnssector waarbij je leiding hebt gegeven aan grotere groepen van medewerkers.
  • Je bent een people manager die in staat is om een team dagelijks te enthousiasmeren en motiveren.
  • Je hebt een uitgebreide ervaring met algemeen financieel beheer.
  • Je bent sterk in het analyseren en oplossen van problemen.
  • Je bent een vlotte communicator en slaagt er in anderen te inspireren door je enthousiasme en dynamiek.
  • Je bent organisatorisch sterk en kan structuur brengen in een werkomgeving.

 

Aanbod

  • Een uitdagende job in een dynamische onderneming met een sterke, waarden-gedreven bedrijfscultuur;
  • Tewerkstelling in een maatschappelijk relevante sector in volle evolutie;
  • Contract van onbepaalde duur in een voltijdse tewerkstelling;
  • Een aantrekkelijk salarispakket met extralegale voordelen;
  • Opleiding op het terrein bij aanvang van de functie;
  • Professionele ondersteuning van onze centrale diensten (finance, HR, communicatie, legal…);
  • Interne mobiliteit en doorgroeimogelijkheden.

 

Geïnteresseerd?

Gelieve je kandidatuur te richten aan vacature@animacare.be ter attentie van Ann Bogaerts, HR Business Partner.

Voor bijkomende inlichtingen kan je contact opnemen met Frank Foucart, Operationeel Directeur Vlaanderen op het nummer 0485.54.84.94.