Payroll expert (m/v) voor Anima Care in Mechelen

Anima Care is een dynamische groep die actief is in de residentiële ouderenzorg. Zij baat 22 zorgcentra uit, verspreid over het Vlaamse, Waalse en Brusselse gewest. Anima Care biedt zorg en huisvesting aan ruim 2.200 senioren en stelt een 1500-tal werknemers te werk. Om haar groeiplannen te kunnen realiseren werft Anima Care een ervaren Payroll Expert aan die kan meegroeien met de ontwikkeling van de groep.

Functie

Als Payroll Expert maak je deel uit van het centrale support team. Je staat permanent in contact met operations :

  • Je staat in voor een juiste en tijdige verwerking van de loonadministratie en waakt over de correcte toepassing van de sociaaljuridische en fiscale regelgeving.
  • Je assisteert de directies van de zorgcentra, met name :
    • Je ondersteunt bij de verwerking van de lonen.
    • Je helpt bij de administratieve opvolging van de personeelsdossiers (contractopmaak, dimona-aangiftes, opvolging van afwezigheden en arbeidsongevallen,…).
    • Je waakt over het correcte gebruik van het uurroostersysteem en zorgt voor een naadloze aansluiting met het payrollsysteem.
    • Je volgt de sociale wetgeving nauw op en adviseert de directies hierover.
    • Je beantwoordt op een proactieve wijze vragen over de toepassing van de cao, arbeidsvoorwaarden en diverse personeelsthema’s.
    • Je behandelt de nodige sociale documenten.
    • Je staat in voor de berekening van het vakantiegeld, de attractiviteitspremies, de eindejaarspremies, decemberafrekeningen en maakt de eindafrekeningen bij uitdiensttreding.
    • Je berekent de verlofrechten/vakantiegeld.
  • Je hebt nauw contact met de HR-dienstverleners en met de overheid met name sociaal secretariaat, verzekeringsmaatschappijen, kinderbijslagfonds, arbeidsgeneesheer, vdab, rva, sociale zekerheid (e-box) enz.
  • Je helpt bij het uitbouwen van een efficiënte en professionele arbeidsorganisatie:
    • Je ondersteunt het management bij de integratie van nieuwe woonzorgcentra.
    • Je stelt op maandelijkse basis een HR-reporting en benchmarking op, analyseert de resultaten en formuleert op basis hiervan adviezen.
    • Je bewaakt de toepassing van de sociale wetgeving en helpt bij het optimaliseren van de uurroosters en het terugdringen van het absenteïsme.

Je werkt voornamelijk vanuit het hoofdkantoor te Mechelen dat vlakbij de afrit Mechelen-Noord van de E19 autosnelweg ligt. Je bezoekt regelmatig de verschillende woonzorgcentra om er lokale ondersteuning te bieden.

Profiel

  • Je beschikt minstens over een bachelor diploma aangevuld met 5 jaar ervaring in een relevante functie. Ervaring in de zorgsector is een sterke troef.
  • Je hebt een grote passie voor HR en beschikt over een actuele parate kennis van de sociale wetgeving.
  • Je bent klantgericht, service-minded en kan vlot communiceren met verschillende doelgroepen.
  • Je bent analytisch en werkt gestructureerd en met grote nauwkeurig- en zorgvuldigheid.
  • Je bent discreet.
  • Je neemt graag initiatief en kan zowel zelfstandig als in team verband werken.
  • Je hebt een operationele kennis van het Nederlands en het Frans.
  • Je werkt vlot met Excel.

Aanbod

Wij bieden je :

  • een contract van onbepaalde duur in een voltijdse of deeltijdse tewerkstelling,
  • een marktconform salaris,
  • een boeiende functie in een groeiend en dynamisch bedrijf in een sector in volle ontwikkeling,
  • de nodige opleidingen om je kennis te verruimen
  • doorgroeimogelijkheden binnen HR of operaties.

Geïnteresseerd?

Gelieve je kandidatuur te richten aan vacature@animacare.be ter attentie van Cathy De Borger, Talent Manager.