Payroll Beheerder (80%) voor Anima Care in Mechelen

Functie

Als Payroll Beheerder maak je deel uit van het centrale support team. Je staat permanent in contact met onze operaties die je ondersteunt bij het loonverwerkingsproces, maar vooral op vlak van sociaal juridische vragen. Je wordt hierbij begeleid door een senior payroll expert.

  • Je staat in voor een juiste en tijdige verwerking van de loonadministratie en waakt over de correcte toepassing van de sociaal-juridische en fiscale regelgeving.
  • Je assisteert de directies van de zorgcentra, met name:
    • Je ondersteunt bij de verwerking van de lonen.
    • Je helpt bij de administratieve opvolging van de personeelsdossiers (contractopmaak, dimona-aangiftes, opvolging van afwezigheden en arbeidsongevallen,…).
    • Je waakt over het correcte gebruik van het uurroostersysteem en zorgt voor een naadloze aansluiting met het payrollsysteem.
    • Je volgt de sociale wetgeving nauw op en adviseert de directies hierover.
    • Je beantwoordt op een proactieve wijze vragen over de toepassing van de cao, arbeidsvoorwaarden en diverse personeelsthema’s.
    • Je behandelt de nodige sociale documenten.
    • Je berekent de verlofrechten.
    • Je staat in voor de berekening van het vakantiegeld, de attractiviteitspremies, de eindejaarspremies, decemberafrekeningen en maakt de eindafrekeningen bij uitdiensttreding.
  • Je hebt nauw contact met de HR-dienstverleners en met de overheid met name sociaal secretariaat, verzekeringsmaatschappijen, kinderbijslagfonds, arbeidsgeneesheer, VDAB, RVA, sociale zekerheid (e-box) enz.

Profiel

  • Je beschikt minstens over een bachelor diploma en hebt een 3-tal jaar ervaring in een uitvoerende payroll functie waar je alle finesses van de payroll administratie hebt leren kennen. Daarnaast ben je heel goed op de hoogte van de sociale wetgeving.
  • Ervaring in de zorgsector is een sterke troef.
  • Je bent klantgericht, service-minded en kan vlot communiceren met verschillende doelgroepen.
  • Je bent analytisch en werkt gestructureerd en met grote nauwkeurig- en zorgvuldigheid.
  • Je bent discreet.
  • Je neemt graag initiatief en kan zowel zelfstandig als in teamverband werken.
  • Je bent Franstalig en hebt een goede operationele kennis van het Nederlands.
  • Je werkt vlot met Excel.

Aanbod

– een contract van onbepaalde duur in een deeltijdse tewerkstelling (jobtime is overeen te komen);
– een marktconform salaris dat zal evolueren in functie van je verdere groei,
– opleidingen en begeleiding om van jou een expert te maken op vlak van payroll en sociale wetgeving,
– doorgroeimogelijkheden binnen HR of operaties;
– je werkt voornamelijk vanuit het hoofdkantoor te Mechelen dat vlakbij de afrit Mechelen-Noord van de E19 autosnelweg ligt.

Interesse?

Stuur je CV en motivatiebrief t.a.v. Cathy de Borger, HR Manager, naar vacature@animacare.be