Operations Manager Vlaanderen

Onze organisatie

Anima Care is een dynamische zorgorganisatie die zich positioneert in het midden- en hogere marktsegment van de residentiële ouderenzorg. Zij baat voornamelijk woonzorgcentra, assistentiewoningen en centra voor herstelverblijf uit. Met haar team van 1.400 medewerkers biedt zij zorg en huisvesting aan ruim 2.000 senioren in 21 zorgcentra. Anima Care is een dochteronderneming van Ackermans & van Haaren.

Anima Care staat voor bezielde, gepassioneerde zorg voor het leven. Haar missie bestaat erin om verantwoord te ondernemen in de zorgsector. Haar aanpak staat garant voor een aangenaam en verzorgd verblijf waar de kwaliteit van wonen en zorg centraal staat.

Anima Care werft een ervaren (m/v) Operations Manager aan. We zijn op zoek naar toptalent met het potentieel en de ambitie om mee te groeien met de ontwikkeling van de groep.

 

De functie

Als Operations Manager rapporteer je aan de Operationeel Directeur en oefen je de supervisie uit over de zorgcentra in de provincies Antwerpen, Limburg en Vlaams-Brabant.

Je verantwoordelijkheden:

  • Je zal de strategie en het actieplan van Anima Care vorm geven en uitvoeren in alle zorgcentra van de groep.
  • Je begeleidt de integratie van nieuwe zorgcentra en je identificeert mogelijke ontwikkelingsassen: thuiszorg – externe  diensten – assistentiewoningen – dienstencentra, enz. Je organiseert en begeleidt de opstart van nieuwe projecten en nieuwe zorgcentra.
  • Je coacht en ondersteunt de directies van de zorgcentra om zo een coherent beleid over de diverse sites te waarborgen. Zo zal je voor alle zorgcentra:
    • instaan voor de correcte toepassing van de werkprocedures en het kwaliteitsplan, en waar nodig bijsturen;
    • de prestatie-indicatoren (ratio’s financieel, HR en zorgbeleid) opvolgen en ze samen met de plaatselijke directie vertalen naar de werkvloer, en waar nodig corrigerende maatregelen nemen;
    • garant staan voor het optimaliseren van de bezetting en het opnamebeleid;
    • de financiering van de zorg optimaliseren;
    • de personeelsbezetting optimaliseren volgens de afgesproken normen;
    • toezien op de correcte toepassing van:
      • de regelgeving (Agentschap Zorg & Gezondheid, sociale regelgeving, brandregelgeving, RIZIV…)
      • de dagprijzen en de prijssupplementen;
    • de vergunningen en erkenningen opvolgen
    • de plaatselijke directie vervangen bij afwezigheid.
  • Je ziet toe op het correcte beheer van de budgetten om een gezonde en rendabele werking te garanderen.
  • Je onderhoudt een kwalitatief relatienetwerk met externe stakeholders (overheden, beroepsfederaties, leveranciers, …) met als doel bij te dragen tot de positieve beeldvorming van de organisatie.

 

Het profiel

  • Je bezit een masterdiploma in een (para)medische of economische discipline en je kan een aantal jaren relevante ervaring voorleggen als directeur of operationeel manager in de zorgsector. Hierbij heb je ervaring opgedaan in het aansturen van grote teams en procesmatig werken en denken.
  • Je bent een sterke people manager. Je kan mensen motiveren en mobiliseren om een gezamenlijk doel te bereiken. Je kan een positieve en innoverende werksfeer scheppen waarin mensen zich betrokken voelen en bereid zijn zichzelf te overstijgen.
  • Je hebt een goed inzicht in de hefbomen die de kwaliteit en de rentabiliteit van een operationele organisatie beïnvloeden en je weet hoe je deze moet aanwenden. Je bent analytisch sterk en slaagt er in om complexe problemen op te lossen.
  • Je bent stressbestendig en houdt in moeilijke situaties het hoofd koel. Je denkt niet in termen van problemen, maar van opportuniteiten.
  • Je bent een sterke communicator, zowel mondeling als schriftelijk, en je bezit de gave om anderen te overtuigen en te inspireren met je enthousiasme en dynamiek.
  • Je bent flexibel. Je kan je aan moeilijke omstandigheden aanpassen en toch op de resultaten gefocust blijven, zonder het menselijk aspect uit het oog te verliezen.
  • Verder ben je een geboren organisator die moeiteloos orde schept in de veelheid van problemen en taken die op je afkomen.
  • Je aarzelt niet om je verantwoordelijkheid op te nemen; je neemt actie en hakt knopen weldoordacht en kordaat, door.
  • Je bent ambitieus ingesteld en zoekt steeds nieuwe mogelijkheden om een sterke, positieve organisatiecultuur te creëren waar continue verbetering sterk wordt gestimuleerd.
  • Je bent tweetalig Nederlands en Frans.

 

Aanbod

  • Een bijzonder boeiende functie in een groeiende, professionele organisatie die investeert in haar medewerkers;
  • Tewerkstelling in een dynamische en mensgerichte sector in volle ontwikkeling;
  • Een contract van onbepaalde duur in een voltijdse tewerkstelling;
  • Een competitief verloningspakket met firmawagen en diverse andere extralegale voordelen;
  • De ruimte om zichzelf verder te ontwikkelen en mee te denken en mee te groeien met de organisatie.

 

Geïnteresseerd?

Gelieve je kandidatuur te richten aan vacature@animacare.be ter attentie van Ann Bogaerts, HR Business Partner.

Voor bijkomende inlichtingen kan je contact opnemen met Peter Rasschaert, Operationeel Directeur op het nummer 0472/75.42.90.